Відкритий урок з української мови в 5 класі
Мета: поглибити знання учнів про однорідні члени речення; навчити знаходити їх у реченні; формувати вміння ставити розділові знаки між однорідними членами речення; розвивати вміння школярів працювати колективно та самостійно; логічне мислення, творчу уяву; мовленнєві навички;виховувати любов до природи.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Обладнання: підручник, мультимедійна дошка.
Хід уроку
1.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань 5 хв.
Учитель: Добрий день! Спрямуємо погляд на вікно, яка сьогодні погода?
За вікном ми бачимо сіре, похмуре небо. Сонця не видно із-за хмар.
Чи є у моєму висловлюванні однорідні члени речення? У якому реченні?
Тема уроку «Речення з однорідними членами»
Записуємо дату, тему уроку.
Слайд №1 Тема уроку
Слайд №2 Текст
Учитель: Перед вами слайд, два тексти про осінь.
Завдання. Прочитати текст по групам. Перший ряд читає перший текст, другий – відповідно другий текст. Даю 1 хв.
От і осінь. Листя на деревах постійно змінює колір, а згодом і зовсім опадає на землю.Відлітають у вирій птахи.Відчувається, що скоро настане зима.
|
Осінь різнобарвна, розмаїта. Спочатку вона пишна, золота й сонячна, а потім сумна, дощова, холодна. Радують око осінні барви природи - жовте,багряне листя дерев і кущів. Квітують яскраві хризантеми.
|
Який текст вам більше сподобався і чому?
Чи є в тексті однорідні члени речення?
Який зробимо висновок?
Висновок, так за допомогою однорідних членів речення малюють деталі загальної картини.
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
* Робота з підручником: ∫ 16 сторінка 67
Завдання. Визначення однорідних членів речення.
Учні читають самостійно теоретичний матеріал.
1. Що називається однорідними членами речення? .
2. Приклади речень, де використовуються однорідні члени речення? .
* Робота зі схемою «Однорідні члени речення»
Слайд №4
4. Робота зі схемою.
Слайд №5
Учитель: Розглянемо схеми у підручнику, перед якими сполучниками між однорідними членами кома ставиться, а перед якими – ні.
Розділові знаки між однорідними членами речення
Кома між однорідними членами
ставиться не ставиться
– О, О, О. (Стиглі яблука, груші, горіхи.) - О і О. ( і, й, та ( і ), або, чи).
– О, а ( але, та ( але ) ) О. (Сонце світить, та не гріє.) (У небі орли і соколи.)
– І О, і О. ( і, й, та ( і ), або, чи ). (Ми відвідали і Феодосію, і Ялту, і Судак.)
Творча робота
Складіть і запишіть речення з однорідними членами речення, використовуючи матеріал цієї схеми.
5. Тренувальні вправи
Учитель: Зараз виконаємо вправу 150 на сторінці 69.
6. Творче конструювання
Слайд №7
Завдання.
Із ряду слів відтворіть приказки і прислів’я про осінь. Запишіть у зошит, розставляючи правильно розділові знаки.
1.у нас: сіє, сім, віє, крутить, В осінній, мутить, час, припікає, поливає, погод
(В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.)
2..брат, Листопад, вересню, а грудню, онук, син, рідний, жовтню
(Листопад вересню онук, жовтню син, а грудню рідний брат.)
V. Узагальнення й систематизація знань.
Слайд №7
Завдання. Визначити речення без сполучників і зі сполучниками.
Тест: БС - без сполучника. СП - за допомогою сполучника.
БС 1. Ліс, небо, сади зустріли осінь.
СП 2. Крізь сяйво проходило чисте і прозоре світило.
СП 3. Над ставком і над садками лопотіло марево.
БС 4. Пожовкли розкішні поля, садки.
СП 5. І листя на деревах, і трава у саду, і квіти принишкли і задумались.
БС 6. Ходить в саду листопад, обтрушує сад.
БС 7. Ще червоніють плоди калини, горобини, шипшини.
1. Метод «Мікрофон»
- Закінчіть речення.
Однорідні члени речення є ...
Однорідні члени речення відповідають ...
Однорідні члени речення належать ...
Однорідні члени речення вимовляються ...
Учитель:
«Сьогодні на уроці я (мені)…»
2. Оцінювання
VІІІ. Домашнє завдання
Слайд №8
Вивчити п. 16.
Виконати вправу 149.
Немає коментарів:
Дописати коментар